Translate

17 July 2009

BiLer PinJaMaN LaMbt MAsuK... :(





lambat lagi la PTPTN nak masuk nie.... kene jimat cermat la smpai ujung bulan nie.... sob3

Untuk makluman, PTPTN sedang menghadapi sedikit masalah teknikal yang menyebabkan pengeluaran pinjaman bagi pelajar tajaan tahun 2008 telah tertangguh hingga kini. PTPTN dalam usaha untuk mempercepatkan proses pengeluaran pinjaman ini dan tarikh terbaru jangkaan pembiayaan akan dikreditkan ke akaun pelajar adalah pada 27/07/2009 bagi pelajar IPTA. Walau bagaimanapun, tarikh tersebut adalah berdasarkan jangkaan sekiranya masalah teknikal dapat diselesaikan dalam tempoh terdekat. Makluman terkini status pengeluaran pembiayaan ini akan dikemaskini dari masa kesemasa melalui laman web PTPTN.

Manakala pengeluaran pinjaman kepada semua pelajar lama Politeknik belum dilakukan kerana data pengesahan pelajar aktif masih belum diterima daripada pihak IPT. Berdasarkan jadual tentatif pengeluaran pinjaman, tarikh terima data pengesahan pelajar daripada pihak IPT adalah pada 22/07/2009 dan jangkaan kredit pinjaman ke akaun pelajar adalah pada 03/08/2009 iaitu hari yang sama pelajar lama mendaftar (sekiranya data pengesahan pelajar diterima pada tarikh yang ditetapkan). Walau bagaimanapun, pengeluaran pinjaman bagi pelajar tajaan 2008 pula tertakluk sekiranya masalah teknikal dapat diselesaikan dalam masa terdekat seperti yang dinyatakan.

Kesulitan amat dikesali.

Sekian, terima kasih.


HAMDAN BIN RAZALI

Seksyen Pemantauan & Penyelarasan 6

Bahagian Pinjaman Pendidikan

Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional

4 comments:

DAN SEBENARNYA...afend said...

to izan.... dah leh komen dah...

pudding pie said...

okey2..

alaaa, spe nk sponsor dwet nie??
sob..sob..sob..
*sigh*

tia said...

ijan!aku dah komen kat mamat nih..
(sowi owner..terjerit di blog anda..saya bercakap dengan pudding pie)
neway, the pt is totally gila..
and saja.
serta.
bencika.
(benci+suka)
suka sebab kitakan peminjam.
nge.
pe aku merepek ni..
gamabr duit kat atas tu..
teramat menggoda minda saya sebentar.
tu je. dari saya,
cik tiatyot

pudding pie said...

to cik tiatyot,
perlu ker jerit2 kt sini??
tak ngaku kwn r camni =)

ptptn nie slalu jek bermasalah..
asal awal sem mesti lmbt msk..
huhuhu